Adja meg az irányítószámot, hogy csatlakozzon egy olyan ügyvédhez, aki az Ön területét szolgálja
A hátsó ütközések a legbiztonságosabbak az összes autóbaleset miatt a Nemzeti Biztonsági Tanácsban, és a baleset utáni hátsó sérülések átlagos elszámolása a sérülések mértékétől függően jelentősen változhat. Ezeket a baleseteket gyakran nevezik ostorcsapás baleseteknek, mert a gyanútlan autósok gyakran tapasztalt nyak- és hátsérülések a hirtelen traumás erő következtében, bár más sérülések keletkezhetnek.
A hátsó ütközés áldozatai nem észlelhetik addig a sérülések utáni ütközésig vagy a sérülések mértékéig. A sérülés tünetei közé tartozik a nyak és az alsó végtag fájdalmának kialakulása, a fülek csengése, a fejfájás és a vállrész lágyrészek fájdalma és a biztonsági öv által okozott zúzódások hirtelen meghúzásával, amikor az utas elindul. Egy esetben egy nő a lábán a féken ütközéskor megtörte a bokacsontjait.
Sérülések fordulhatnak elő az alacsony ütközéses ütközéseknél és a nagysebességűeknél is. A zsibillentyűség legfeljebb 3 hónapig fájdalmat okoz, de a csípéscsillapítás és más sérülések élethosszig tartó krónikus fájdalmat okozhatnak. Nehéz teljes és méltányos kártérítést kapni az élettani krónikus fájdalomtól, és az ilyen jellegű követelések általában egy zsűri elé kerülnek.
Bár nem állnak rendelkezésre megbízható adatok, a tanulmányok azt mutatják, hogy az átlagos hátsó baleset-elszámolás egy alacsony hatású autóbaleset esetén körülbelül 10 000 és 15 000 dollár közötti.
Kétféle kártérítés létezik: kompenzáló és büntető jellegű. A kompenzációs károk célja, hogy újra megújuljanak. Ezek magukban foglalják az orvosi költségeket, az elveszett jövedelmet, az ideiglenes autócserét a javítások során, az auto csökkentett értékét, valamint a fájdalmat és a szenvedést. Büntető kártérítést is folytathat, ha a másik vezető egyértelműen vezette a gondatlanságot, vagy voltak olyan automatikus hibák, amelyeket a gyártónak kellett javítania a balesethez. A büntetődíjak nagyobb díjak, és meghaladják az 1 millió dollárt, de az összes autóbaleset-baleset kevesebb mint 5% -át teszik ki.
Fontos, hogy konzultáljon a személyi sérülésekkel kapcsolatos jogokkal rendelkező ügyvédről, ha valamilyen hátsó ütközés során részt vesz, és nem fogad el egy biztosítótársasággal korai szerződést. A hátsó autó ütközési igényeinek többsége bíróságon kívül esik, de szakképzett jogi tárgyalásokat igényel.
Értékelte:
Dr. John Cox, 2016. június 20
A szakmai referenciacikkeket az Egyesült Királyság orvosai írják, és kutatási bizonyítékokon alapulnak, az Egyesült Királyságban és az európai iránymutatásokban. Ezeket az egészségügyi szakemberek számára tervezték. Találhatod a Zúzódásgátló nyaki rándulás cikk hasznosabb, vagy az egyik a másik egészségügyi cikkek.
Az akut ostorcsapás sérülése következtében hirtelen vagy túlzott hiperhámlás, hiperflexió vagy a nyak forgása következtében nyaki fájdalmat és más tüneteket okoz. [1] A közúti közlekedési balesetek gyakoriak a tompított sérüléssel járó balesetek és sportos sérülések, bukások vagy támadások következtében. A legtöbb esetben a balesetveszély okozta sérülések a hátsó járművek ütközésének eredményeképpen jönnek létre, 14 óránál kisebb sebességgel. A nyak fájdalma és merevsége, occipitális fejfájás, mellkasi hátfájás és / vagy ágyéki hátfájás, felső végtagi fájdalom és paresztézia jelenlétében jelentkező betegek. [2]
Kétféle sérülés létezik:
A zsibbadáshoz társuló rendellenességek (WAD) a jelek és tünetek súlyossága szerint osztályozhatók: [3]
A kanadai nyaki gerincszabály a vázizom kockázata miatt: [4]
Lásd még a Spine cikk külön megvizsgálását.
A tüdőgyulladás klinikai tünetei a sérülés után 6-12 óráig, vagy néhány nap múlva nem alakulhatnak ki. Ezek tartalmazzák:
A súlyos sérülés kockázati tényezői
Ezek tartalmazzák:
Nyaki mozgásvizsgálat
Ne vizsgálja meg a nyaki mozgásokat, amíg ki nem zárta:
A súlyos sérülést a sérülést követő közvetlen időszakban elengedhetetlen. Az akut nyaki fájdalom és merevség egyéb lehetséges okai a következők:
Fontos, hogy a tünetek egyéb okait is figyelembe vegyék – pl. A közúti közlekedési balesetben szenvedő személy súlyos mellkasi fájdalommal járhat, mivel a biztonsági öv megakadályozza; azonban az akut miokardiális infarktus lehetőségét, különösen az időskorúakat is figyelembe kell venni.
Az Országos Egészségügyi és Egészségtudományi Intézet (NICE) javasolja, hogy alkalmazzák a kanadai nyaki gerincszabályok adaptált változatát, amely magában foglalja a NEXUS szabály néhány aspektusát azon betegek azonosítására, akiknek a cervicalis gerinc képalkotását igényli. [5]
Ez akkor jelezhető, ha nem áll rendelkezésre MRI, a beteg nem tudja elviselni az MRI-t, vagy az MRI ellenjavallt.
A súlyos nyaki sérüléseknél lásd még külön gerincvelő sérülés és kompressziós cikket.
Adja meg a következő tanácsokat és biztosítékot azoknak a betegeknek a többségében, akik nem szenvedtek súlyos sérülést: [1]
Az akut ostorcsapásra szenvedő betegeknél az aktív gyógymódok irányába mutattak a fájdalom és a merevség csökkentésére, de a bizonyítékok ellentmondásosak. Nincs elegendő bizonyíték arra, hogy a hat hónapnál hosszabb ideig tartó, csípős ostorral összefüggő problémákkal küzdő betegeknél a leghatékonyabb kezelések jelennek meg. [7] Peloso és társai által leírt Cochrane-vizsgálat [8]
A következőket azonban megfelelő kezelésnek tekintik:
Amikor a “sárga zászlókat” (a gyógyulás pszichoszociális korlátainak mutatóit) azonosítják, a korai beavatkozás fontos, és magában foglalhatja: [1]
A műtétre törés vagy gerincvelő sérülése lehet szükség. Lásd még a gerincvelő sérüléséről és a kompresszióról szóló cikket.
Egyes tanulmányok kimutatták, hogy a legerősebb prognosztikai mutatók olyan tényezők, amelyek a hatás előtt vannak jelen. Lankester és munkatársai azt találták, hogy azok a tényezők, amelyek a fizikai és pszichológiai kimenetelű skálákra nézve szignifikáns összefüggést mutattak a rossz kimenetellel, előtti sérülést okozó hátfájás, nagyfokú GP részvétel, előtti sérülés vagy szorongásos tünetek, a sérülés után a nyaktól sugárzó fájdalom. [15]
Hasznosnak találta ezeket az információkat? igen nem
Az autóbaleset hátfájása a gépjármű ütközésének egyik legrosszabb és legelterjedtebb következménye. Tény, hogy az MVA-t számos változatos krónikus fájdalom okozza.
Az autóbaleset során létrehozott hatalmas erők elegendőek ahhoz, hogy elszakítsák a lágy szöveteket és megtörjék a csontot. Az életet megváltoztató gerinc sérülések gyakran súlyos autótörések, és még a kisebb sárkányhajlítók okozhatnak jelentős visszaeséses panaszokat.
Fontos, hogy mindig vizsgáljuk meg a fájdalom jellegét, amikor olyan tünetek diagnosztizálására kerül sor, amelyek az autó ütközésével kapcsolatosak lehetnek. Az elme éppen annyira traumatizálódik, mint a test, mind az eseményből, mind pedig a diagnosztikai folyamat következményeitől.
Néhány esetben a fájdalom pusztán pszichogén lehet, a baleset kiváltó mechanizmusként. Sok esetben a baleset érzelmi hegek vagy a páciensnek a diagnózis és a kezelés során fellépő pszichológiai hatásai a fájdalom pszichoszomatikus felfüggesztését okozhatják, miután a tényleges trauma gyógyult a szervezetben.
A zsibbadás gyakran a hátsó ütközés eredménye. A biztonsági övek és a fejtámlák segítenek abban, hogy a jármű lakója túlélje a balesetet, de néha nehéz megakadályozni a hasadást. A balesetveszéllyel járó sérülés kockázatának minimalizálása érdekében vezessen egy biztonságos járművet, és győződjön meg arról, hogy a fejtámlák megfelelően vannak elhelyezve.
A csípős nyaki sérülések nagyon fájdalmasak és tartósak lehetnek. A whiplash események gyakran tartalmazzák a nocebo hatással létrejött pszichogén fájdalmat, mivel a fájdalom jó természetű figyelmeztetései a baleset utáni későbbi időpontban előfordulhatnak.
Erről az előfordulásról többet olvashat a szekcióban, amely a késleltetett fájdalomérzéssel foglalkozik.
A gerinc a csontvázaink legfontosabb része. A spinalis sérülések gyakoriak a súlyos autóbalesetekben.
A csigolyatörés és a gerinc instabilitása a nagysebességű ütközés rémálmainak hatásából eredhet. Azok a lakók, akiket egy mozgó járműből kijutnak, még nagyobb a gerinctörés, súlyos sérülés vagy halálozás veszélye. Számos gerincvelő sérülés azonnali műtétet igényel, és a beteg folyamatosan érintheti formáját és működését.
A kevésbé súlyos összeomlások lágyrész-sérüléseket vagy herniated lemezeket is okozhatnak. Mindazonáltal meg kell említenem a diszkonttal kapcsolatos téves diagnózisok magas gyakoriságát mind a balesetből, mind a fájdalom forrásaként. Számos esetben a lemez dudor létezett egész életében, de soha nem okozott fájdalmat, mivel tünetmentes.
Trauma után a diagnosztikus képalkotás megállapította az előzőleg felfedezhetetlen herniációt, amelyet ezért úgy ítélnek meg, hogy maga a baleset származik. Sok ilyen esetben a herniáció körüli anatómiai bizonyítékok megakadályozzák ezt a téves következtetést, de gyakran ezt a bizonyítékot figyelmen kívül hagyják vagy soha nem veszik figyelembe.
Nyugdíjbiztosító vagyok. Láttam a gépjármű-összeomlások nagy változatosságát, valamint az érintettek által okozott káreseményeket. Ez nem szép.
Azoknak, akiknek elég szerencsénk van ahhoz, hogy elkerüljék a súlyos hátsérülést, számolniuk kell áldásukat. Sajnos gyakran vannak olyan balesetek utáni jogviták, amelyek sok beteg számára fenntarthatják vagy akár fájdalmat okozhatnak, egyszerűen csak néhány dollárért.
Amikor mindent elmondtak és megtettek, az ügyvédek és az orvosok általában sokkal jobban finanszíroznak ezekből a perekből, mint a tényleges felperesek. Túl rossz ez nem általános ismeret, mert segíthet megakadályozni a “pergamániát”, amely eltörli a jogrendet itt az Egyesült Államokban. Személy szerint ezek a szükségtelen és gyakran alapulatlan perek egy része betegessé tesz.
Ha súlyos sérülést szenvedett egy autóbalesetben, boldog legyen életben. A helyzeted mindig rosszabb lehet, függetlenül a sérülések mértékétől. Koncentráljon a helyreállításra és próbálja kihasználni a legjobban a még mindig rendelkezésre álló funkciókat.
Sajnálatos, hogy testünk egyszerűen nem képes ugyanolyan mértékben fejlődni, mint magunkat elpusztítani. A technológia nagyszerű, de az auto balesethez kapcsolódó hátfájás esetén az innováció egy lépést tett előre, 2 lépést hátra.